~: G Y C K L A R G R V P P E N :~

~ En nymedeltida livsstilsblogg för alla de fyra stånden ~ Oberoende feodal ~
~ gycklargruppen@gmail.com ~

Monday, December 25, 2006

Bloggarkonung Jinge af Söödertörn bloggar om sitt midwinterblot

Gasp! Deth är nästan så att wåra ögon trillar vr näähr wi läser deth, men... Bloggarkonyng Jinge af Södertörn har vtfört okristhliga jivlhandlingar, såsom att vtföra ett midwinterblot där wälsmakande och närande mat har förspillths! Om dettha berättar han gladelighen siälw i en blotbloggpost å sin blogge. Han wärkar inte ens skiämmas!:

Förr om åren hände det att jag släpade med mig mina barn och deras kamrater och blotade men än så länge är mina barnbarn för små. I praktiken tar jag ofta med mig sill, brännvin och en eller annan köttbit och binder upp i träd eller buskar. I år blev det ett par skivor rökt lax och ett kokt ägg.
Jag kan konstatera att fåglar uppenbarligen tillgodogjort sig laxen men ägget hänger fortfarande kvar i sitt snöre. Vad folk tänker när de ser ett ägg inlindat i tape och uppknutet i ett träd tillsammans med ett par skivor rökt lax undrar jag förstås…


Förskräckligth och kätterskt! Jinge, dv behöwer ikke vndra särskilth länge till. Gycklargrvppen har vnderrättath Stockholms stift och de lokala inkvisitorer som kan vppbådas vnder Jiulhälghen för atth, så att säiga, take care of the busynesse.

Andra bloggar om: , , , , , , ...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home