~: G Y C K L A R G R V P P E N :~

~ En nymedeltida livsstilsblogg för alla de fyra stånden ~ Oberoende feodal ~
~ gycklargruppen@gmail.com ~

Wednesday, January 24, 2007

SPVECIAL! Then Wassa Eggen om fhramtiden för wåra medvier!


Hvur sehr egentligen fhramtiden ut fvör wåra medvier? Äro nyhmodigheter som tryckkonsten hwär för att sthanna? Ock khommer dhet tryckta ordet rent av konkhurrera uth dhet snidade?
Wissa khommunikationsvhägar - som nakna löpare (begagnade shå tidigt som av de ghamla ghrekerna i shlaget vid Marathvon) är ghivetvis svhåra att knäcka med bläck och häxkonst, men vi på Gycklargrvppen tog ändå hjälp av experten Olle Lidbom, ävfen khänd som Then Wassa Eggen i att rheda ut framtidsutsikterna…

Brandskattning. (Måste whäl ändå wara shvårt att argumenthera emot, hwe hwe!)
”Typisk Den Gamla Ekonomin. Envägskommunikation. Saknar kommentarsfunktion. Ofta enögd medieägare med smak för ja-sägare.”

Skhillingthryck
”De saknar betydelse, så vitt jag kan förstå. De är en sorts insändare. Det finns en magi var det trycka ordet finns som ger det en betydelse. Jag är på jakt efter det som formar samhällsdebatten som har betydelse och kan ge återverkningar. Det finns för alldeles för många skhillingthryck, de har ingen vikt. Ingenting av betydelse kan hamna i ett skhillingthryck utan det dyker upp i kommersiella medier. Det är så många andra som tror att det som finns i skhillingthrycken är av betydelse så att de bevakar den. Då slipper jag göra det.”

Budkavle
”På utdöende. Alltför många inblandade i distributionen. Oklar avsändare och mottagare. Renodla affärsidén!”

Bannbulla
”Är ju egentligen den optimala versionen av budkavlen: en avsändare och en mottagare; ett budskap och ett syfte. Klassisk kommunikations-teori: AIDA Attention, Interest, Desire, Action. Har dåligt rykte eftersom den sällan innehåller goda nyheter men kan få revival med skicklig varumärkesvård.”

Saker man spikat upp på en kyrkport
”Bara för akademiker. "Att spika" kommer aldrig nå ut till de breda folklagren. Elitmedia.”

Fhlaskpost
”Den tekniskt mest utvecklade lösningen av dessa. Detta är framtiden. Global. Enkel att använda och lätt att komma igång. Men ställer höga krav på källkritik hur ska man kunna lita på avsändaren?”

Naken man springer så fort han kan.
”Lite som Wallpaper. Det yttre, glättiga tar fokus från budskapet. Ofta ett försök att dölja ett dåligt innehåll.”

1 Comments:

Anonymous Fredrik said...

Det här kan mycket väl vara det smartaste som publicerats på mycket länge. Kanske sen Luther. Nej, nu ska jag inte överdriva.

10:19 AM  

Post a Comment

<< Home