~: G Y C K L A R G R V P P E N :~

~ En nymedeltida livsstilsblogg för alla de fyra stånden ~ Oberoende feodal ~
~ gycklargruppen@gmail.com ~

Thursday, January 11, 2007

Blygdkapslar vi minns: Sir Bonzo

Vickar som rovriddare, knäcker extra som modell, har varit med i reklamfilm, "30+".



Wadh hafer dv på digh?
- Idag har jag en strimlad Kim Jones-tunika rövad från Beneath (värde 20000 silverpenningar). Hosor snattade från NK. Tuggar på en indriven chorizo (en lite kryddigare korf) från Mater Scan. Men kolla in min suspensoar! Suspen! Deth är den SVSPEN giöör! Thet äär ett slags blygdkapsel, fast gjord som en ringbrynja. Sjvkt rovriddarmässigth och praktiskth när upproriska bondehärar will sparka migh i pvngen/på kvlorna.

Beskiv din stil?
- Klassisk senmedeltida rovriddare. Jag har ungefär 105 outfits hemma och över 200 blygdkapslar. Jag har tur för min master tänker på arbetarskyddslagstiftningen.


Andra bloggar om: , , , ...

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

En dylik capsel skvlle thän swänske ståthållaren Carolvs Bildt behöft haft på sig när han stod framför de tasksparkande skriftställarna för att förklara sina irrfärder i österled.

Phör öfrigt har det sagts mig att denne Carolvs i själfa hverket är en reinkarnation af... se här: Carolvs Bildt -> Bildter Carl -> Birger Jarl!!!

7:58 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kan ni inte uppmärksamma metalskalderna i Rhapsody snart:

http://www.youtube.com/watch?v=ZYpxQEPzpJk

4:19 PM  

Post a Comment

<< Home