~: G Y C K L A R G R V P P E N :~

~ En nymedeltida livsstilsblogg för alla de fyra stånden ~ Oberoende feodal ~
~ gycklargruppen@gmail.com ~

Saturday, January 06, 2007

Bockstensmannens släkthing lefwer och frodas ii Falkenberg

En tid sedan fick iagh een märkelig kommmentar på min MySpace-sida. Thät waar falkenbergaren Johnny Love som skrew följiande till migh:

Ber om en stunds ödmjuk respekt. Jag ÄR Bokstensmannen. Diplomerad.
JohnnyBaby Gormsen


Mitt nyfikenhet wäcktes, såå jag svrfade hastigth öwer tillhttp://www2.blogger.com/img/gl.link.gif Johnny Love's MySpace-krvbba och si, glädje wäcktes i mitt bröst, ty att döma aw porträttlikheten med miig så stod thet vtom allt twiwel att Johnny Love af Falkenberg är min släkting i rakt nedstigande led. Skåda sjiälw. Han är tamejtvsan mig vpp i daaghen!

Johnny Love av Falkenberg:


Jag, Bockstensmannen:


Aw allt att döma så har Johnny Love till och med pribelönats för sin porträttlikhet medd mig, tydligen aw siälwaste Dick Harrison! Se bilden neddan. Johnny i mitten, till wänster om honom historikern och Gycklargrvppsfavoriten Dick Harrison, till höger ett fotographis aw miig, då jag på grvnd aw mitt synnerligen fvllbokade tvrnéschema inte kvnde närwara wid Warbergs fästning jivst thänna dag.)


Någoth som glädjier miigh omåttligth är att Johnny är en sann fvnkens riddare! Ty i hans MySpace-krvbbba så listar han thän swängige barden Sly Stone, de tevtoniska machinae de fvnc-operatörerna Kraftwerk et Sir Herbie Hancoock som sina favoriter bland den kända wärldens musikanter.

Mitt cybermöte med Johhny ficck mig att ändra i mitt testamente. Den dagen då iagh än en gång dör skall Johnny Love aw Falkenberg ärwa alla mina tillgångar, wilka är: en strvthätta, en kolt, en mantel, tvenne hosor, skor vtaw ledur, och tvenne kniwar; därtill äwen twenne spetsiga träpålar, en monter på Varbergs mvsevm (förstahandskontrakt) samt några gram medeltidscrack (thet will säga saffran från närmre Orienten).

Andra bloggar om: , , , ...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home