~: G Y C K L A R G R V P P E N :~

~ En nymedeltida livsstilsblogg för alla de fyra stånden ~ Oberoende feodal ~
~ gycklargruppen@gmail.com ~

Friday, October 14, 2005

Alla talar om...

Det har talats så mycket om siargåvor och djäfvulskrafter mellan gårdarna på sistone att jag beslutat mig för reda ut hur det egentligen ligger till med den där jäntan Ebba från Syd-Hoof. Besatt av Hin Håle eller ej, jag blir upprörd när mänskor far med osanningar och driver gäck med vanligt folk!

Mina första rön leder mig till en bulletin som handlar om den nya trenden med utomhussex. Herre min Je! Skulle det krävas övermakter för att postulera något dylikt? I den värld jag lever har människan kopulerat i det fria allt sedan syndafallet, även om ett stampat jordgolv må anses bättre när kylan sätter in. Tidelag i all ära, men själv föredrar jag en karl som går i hagen än en som bökar bland svinen, och mången är de pojkar som blivit män under den del av Guds bara himmel som befinner sig i trakterna av min vedbod.

Det säger jag dig Ebba, att möta lyckan mellan spett och tjuga bakom logen är inget främmande för en kvinna med smak för livets goda. Gamla tidender, min vän!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hahaha!
Gillar er!

11:05 AM  

Post a Comment

<< Home