~: G Y C K L A R G R V P P E N :~

~ En nymedeltida livsstilsblogg för alla de fyra stånden ~ Oberoende feodal ~
~ gycklargruppen@gmail.com ~

Friday, December 09, 2005

Nytt på Gycklyargrvppen: Galanta damer

Idag lät jag mig lockas in till en liten hökare som saluförde allehanda snask och bvlletiner. Jag tittade lite bland de så kallade tidningarna och såg många exempel på damer som poserade på olika slags bilder. på nästan varje sida var det så. Jag frågade hökarn varför så många frvntimmer var avbildade och placerade på förstasidorna istället för stora män, som borde vara det brvkliga. Han sa nåt om att "det säljer". Jahapp, sa jag och gick ut. Fvnderade. Tydligen är det så att fler lockas att läsa en text som illvstreras av en vacker kvinna. I tidningarna är de ofta av- eller lättklädda. Det är såklart moraliskt fel. Naken är man icke! Men en bild en någorlvnda anständigt klädd dam borde inte vara fördärvligt. Och om en sådan kan locka läsare till Gycklargvppen så... tja... Varför inte, helt enkelt. Från och med nv kommer Gycklargrvppen varje vecka att presentera en galant dam. Därmed kommer läsarsiffrorna att öka och fler kommer att läsa Gycklargrvppens visa ord. Damen på bilden härintill är mycket passande för gycklargrvppen. Hon är modernt påklädd och visar prov på en föredömlig aptit. Det vet man ju vad det betyder...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home