~: G Y C K L A R G R V P P E N :~

~ En nymedeltida livsstilsblogg för alla de fyra stånden ~ Oberoende feodal ~
~ gycklargruppen@gmail.com ~

Wednesday, November 30, 2005

Onsdag eftermiddag

Bvlletinen Passion var nyss här med en korg innehållande vin, mannagrynsgröt, en Pvck (litet förtrollat natvrväsen), en skiva och en leksaksvagn. Genast vppstår dålig stämning bland tjänarna eftersom jag inte vill dela med mig av mvtorna. Jag spräcker skallen på de missunnsamma salongsträlarna med min morgonstjärna.

Killen som levererade presenten förklarade att vissa "mediebyråer" (ett slags affärsrörelse som går vt på att hylla den som betalar för dem för det och baktala dem som inte gör det) lottar ut presenterna bland sina medarbetare. Funderar på att behålla vinet (från klostret Santa Justina Valpolicella) och ge bort resten. Oops. Jag spräckte skallarna på de avundsjvka stackarna som jag kanske skulle skänkt sakerna till. Så kan det gå när inte haspen är på, som den rodnande abbotten sa när han stegade in på nunnornas badhus.

Tidningen Passion har Rolf Lassgård på omslaget. Det är alltså inte bara jag som tycker att det är mycket talande. Lassgårds välsvarvade lekamen personifierar verkligen den brinnande passion och aptit på livet som en förste älskare måste ha.
Lassgårds kroppshydda har därför blivit den kroppshydda som alla företrädare för de fyra ständerna eftersträvar i år, genom digra dieter av ål, gäss, sötebröd, ister och annat näringsrikt.

På sidan 6 finns dock en monsterspis som jag gärna vill ha. Skicka den nästa gång sa jag till budet som hävdade att den vägde för mycket. Så talar en äkta snåljåp. Men jag orkar inte nyttja morgonstjärnan igen. Må budet brinna i Gehennas eld!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home