~: G Y C K L A R G R V P P E N :~

~ En nymedeltida livsstilsblogg för alla de fyra stånden ~ Oberoende feodal ~
~ gycklargruppen@gmail.com ~

Tuesday, October 04, 2005

The Gycklande Junta vol 2

Jag drack för mycket vin och för många stop mjöd i fredags och glömde att jag hade tagit några flugsvampsskivor innan. Min förmåga att ta in sinnesintryck var helt enkelt inte tillräckligt skarp för att göra Allan i Dalens känsliga musik rättvisa, men jag märkte - och älskade - hans självklara sätt att ta över den festrusiga lokalen och effektivt tysta ned den genom att inleda med att framföra en av låtarna från den kommande skivan "Alla min stygga tankar" enbart ackompanjerad av mungiga. Det var mycket modigt. Jag skulle aldrig våga ta risken att döda en marknadsfest på detta dödsföraktande vis. Aldrig.
Att se döden i vitögat vid ett undanskymt bord på favoritvärdshuset i York, och skriva texter som riktigt fördjupar sig i ett ältande av alla de problem ett kärleksförhållande till en munk kan medföra, är Allan i Dalens recept på goda skillingtryck.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home