~: G Y C K L A R G R V P P E N :~

~ En nymedeltida livsstilsblogg för alla de fyra stånden ~ Oberoende feodal ~
~ gycklargruppen@gmail.com ~

Monday, October 02, 2006

Gycklargrvppen ett år!

Det har nv förlpt ett helt år sedan Gycklargrvppen inträdde ii bloggareskrået med fvlla privilegier att skriwa, vppdatera et pvblicera texter å Wäwen. Caesar Colonii och Broder Lortsverige inledde Gycklargrvppens skriwarmvnksgärning med att warna för posörer i förkrympta lädersärkar i en remixad öwersättning aw minneskwädet Losing my Edge aw LCD Soundsystem:
Jag var där när Guido av Arrezzo startade sitt första gille / Jag sa till honom, gör inte så där, du kommer aldrig tjäna en örtjuga / Jag var den första som spelade gregorianskt för korsriddarna / Jag spelade det i Canterbury / Alla tyckte jag åkallade Hin Håle / Jag var där i båset med Birger Jarl på Håtunaleken 1306 / Jag var där på Nyköpings soundclash, AD 1317 / Jag vaknade upp naken på Palestinas stränder efter tredje korståget / Jag tappar min egg / till fagrare folk med bättre idéer / Och de är faktiskt riktigt trefliga

Wårt första år i Kvng Blogges rike har warit som ett långwarigt och mycket berikande korståg och skall giwetwis firas med ett stort gästabvd, åtföljt aw en rejäl brandskattning aw huwudstaden – inbjvdningskorten skickas skickas med kvrir till wåra wänner inom kort.

2 Comments:

Blogger Fröken Höger said...

Ett stort grattis, och också ett tack för påminnelsen. Om det inte vore för er hade vi på Runkbloggen helt glömt bort att vi också fyllt ett, i går faktiskt.

11:06 PM  
Blogger Bockstensmannen said...

Hvzzah!

11:22 AM  

Post a Comment

<< Home