~: G Y C K L A R G R V P P E N :~

~ En nymedeltida livsstilsblogg för alla de fyra stånden ~ Oberoende feodal ~
~ gycklargruppen@gmail.com ~

Friday, April 07, 2006

Kjöp min bok!

Jag har nv lävst Ebba von Sydows tarvliga skrift och den kan hon ghott stoppa vpp där bak (tillsammens med hennes obehagligt framtida 1800-talsvärderingar). Kjöp inte Ebbas bok! Alla hennes modetips är skrämmande science fiction-artade. Inte ett endaste positivt ord om vadmal! Inga stvtformade hattar för dygdiga jvngrvr! Inte ett livstycke så långt ögat når!

Ebbas skändliga skrift är deprimerande i sin torftighet - men ingen behöver gå rådlös över vad en god garderob innebär längre. Jag är mycket stolt öfer att meddela att ett vpptryckt mönster till Bockstensmannens dräkt nu finns att införskaffa. Ge Ebbas stiltips ett narigt finger och vandra gatorna lika läckert klädd som er Bockstensman.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag är också upprörd över hur hon har grötmage nog att kalla sig arbetarklass. Har hon inga som helst begrepp om tingens ordning. Hon tillhör ju det där vämjeliga taskspelande borgarståndet. Ni vet de där som breder ut sig över Nya stan och kväker och skriker på den där gräsliga tyskan och tvingar på oss en massa onödiga låneord vi gott kan vara utan.

6:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

Min bäste herre menar väl ändå nya BYN, när nu tyskan är så väjelig

5:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, du har så rätt men jag blir så upprörd så det riktigt svallar i ljumskbölderna när jag tänker på hur dessa träcktunnor till borgare fördärvar vår fina feodala samhällsordning. Jag märker inte hur smådjävlarna knipslugt smyger in dessa upplösande ord i min egen högst utvecklingsfientliga gom.

Jag skall genast be Ave Maria 380 000 gånger och skänka vaxljus till bröderna. Först måste jag dock rasa
lite till över allt möjligt.

Nu skall alla ha skorsten, minsann för det har tyskarna på sina hus. Det skall bytas med mynt, och det skall besökas skräddare för det gör tyskarna. Vi den helige S:t Kenneths pinade svål, vadan skall vi med skräddare till? Har vi icke varit nöjda med att dra ett halvdött djur över vår välspäkta lekamen förut och själva snöra till där det behövs. Vadan, vadan?

11:02 PM  

Post a Comment

<< Home