~: G Y C K L A R G R V P P E N :~

~ En nymedeltida livsstilsblogg för alla de fyra stånden ~ Oberoende feodal ~
~ gycklargruppen@gmail.com ~

Sunday, May 21, 2006

Wisdomsord om chronica-skrivaren Selda

Det är bäst att jag postar den här allra senaste insikten om Selda Evgin innan någon annan hinner före.

Okej.

Är ni med?

Nu skriver jag det:

Selda Evgin är Dn på stan-krönikörernas svar på Maher Shalal Hash Baz.

Selda Evgin — Maher Shalal Hash Baz.

Den ena har microsoft word, de andra har en ostämd skolorkester. Men uttrycket är det samma.

Tänk på det en kort stund.

Medge sedan att jag har rätt.

Annars gillar jag också Snorre Sturlason, Geoffrey Chaucer, Bocaccio, Erik Läspe'n'Halte, Adam av Bremen, Hildegard B, Michael Moorcock.

Nu ska här ätas Kaiserschmarren.

2 Comments:

Blogger dan s. said...

Ibland fantiserar jag om ett parallelluniversum där folk bloggar om krönikörer i svenskan.

2:43 PM  
Blogger Caesar Colonii said...

det kommer sü smüningom, dokk müste wi först lyssna in oss pü de här Les Guillemots som det krönikeras sü mycket om i Svenskan. Även en rejäl genomgüng av vad de mystiska tornen bakom Lars Berges bildbyline egentligen är för nügot. Vi ses pü Wäven,
/Caesar Colonii

1:19 AM  

Post a Comment

<< Home